Wczoraj był Twój pierwszy dzień matur. Jak pogodziłeś treningi z drużyną z nauką do egzaminu dojrzałości?
Było to niezwykle ciężkie, bo dawno nie miałem tak trudnego czasu. Było to niezwykle męczące, bo musiałem się sporo uczyć, a z każdym dniem presja jedynie rosła. Do wszystkiego doszedł nasz udział w arrMY, gdzie osiągamy naprawdę dobre wyniki, więc chcieliśmy podtrzymać tę passę. Każdy dzień wyglądał tak samo: najpierw nauka, później trening, a potem spanie. Czasami znalazłem czas, żeby spotkać się ze znajomymi, ale zdarzało się to naprawdę okazjonalnie.
Jeden mecz dzieli was od wielkiego finału arrMY sezonu ZIMA. Jak wyglądała wasza droga?
Do arrMY przystąpiliśmy początkowo pod inną nazwą i w innym składzie. Z pierwotnej drużyn zostali tylko Szymon “gtlck” Lewandowski oraz Marcin “Nicramo” Walas. W międzyczasie rozgrywały się turnieje SkillFactor. Z Damianem “LavoX” Kaczmarczykiem oraz Mateuszem “maatt” Pawełkiem, Szymon znał się trochę wcześniej – wyszli oni do nas z propozycją, czy chcielibyśmy spróbować swoich sił w mixowym składzie w właśnie w tych rozgrywkach. Wzięliśmy udział i zaszliśmy daleko, ale koniec końców nie udało nam się wygrać. Poczuliśmy, że dobrze się nam współpracuje, więc rozpoczęliśmy wspólne treningi. Skład XYZ i ZXY musiał dokończyć rozgrywki ESEA, ale chłopaki byli świadomi, że ich ekipa wkrótce się rozpadnie. Gramy razem od lutego i im dłużej ze sobą obcujemy, widać nasz duży progres. Bardzo się ze sobą zżyliśmy przez ten krótki czas, a to z pewnością pomaga w trakcie gry.
Team MCE odpadł po starciu z GARGAMELS w drabince przegranych. Wy za to dopiero w meczu z Atris Esport straciliście pierwszą mapę. Czy to oznacza, że Team MCE X jest lepszy od MCE?
Nie jestem w stanie odpowiedzieć na to pytanie, bo nie zagraliśmy przeciwko sobie meczu. Chłopaki dostali się do ESEA Main, dużo trenują i również robią progres. Prędzej czy później będziemy musieli się ze sobą zmierzyć, więc wtedy będziemy mieli odpowiedź.
Drużyna Vixit z pewnością będzie trudnym przeciwnikiem. Czy jesteście przygotowani stricte pod rywala, czy jednak dalej trzymacie się wcześniej ustalonych założeń?
Analizowaliśmy ich styl gry, ale nie wprowadzaliśmy drastycznych zmian w naszych taktykach. Nie tworzyliśmy od nowa planu rozgrywki – chłopaki też mogą coś zmienić i obejrzeć nasze demka, więc nie miałoby to większego sensu. Wiemy czego spodziewać się po Vixit, ale będziemy grali swoje. Mamy na uwadze to, co wyciągnęliśmy z demek przeciwników.
Jesteś sniperem. Mówi się, że AWP jest najłatwiejszą ze wszystkich broni w CS-ie. Czy chciałbyś się jakoś do tego odnieść?
Nie ma co ukrywać, że dobra pozycja daje niesamowitą przewagę nad przeciwnikiem. Są miejsca na mapach, które zdecydowanie bardziej sprzyjają graczom z AWP, a najczęściej jeden strzał oznacza jedną eliminację. Mimo wszystko, broń sama nie strzela – trzeba wiedzieć jak nią operować. Eliminacje same nie wpadną na nasze konto, gdy tylko chwycimy snajperkę w nasze ręce.
Sezon arrMY ZIMA już trochę trwa. Czy na przestrzeni tego czasu coś się zmieniło w waszej drużynie?
Na przestrzeni finału, cała nasza drużyna zrobiła ogromny progres – zarówno strzelecki, taktyczny oraz samo myślenie podczas gry. Początkowo zaczynaliśmy jako typowy mix i mieliśmy przygotowane po trzy taktyki na trzy mapy. Teraz mamy opracowanych więcej rzeczy oraz zdobyliśmy naprawdę dużo doświadczenia. Jak wspomniałem wcześniej – naprawdę się zaprzyjaźniliśmy z resztą drużyny, więc to również można uznać za sporą zmianę.
Valve zrobiło nam niemałą niespodziankę, gdy usunęli nam pociągi i zastąpili mapą de_ancient. Co sądzisz o tej zmianie?
Wielki szok. Pociągi to jedna z najpopularniejszych map, zarówno na profesjonalnym poziomie jak i niższym. To chyba ostatnia mapa, którą obstawiałbym, że zostanie zastąpiona inną. Nie jestem pewny, jak miałyby wyglądać zmiany na de_train – o ile do takich dojdzie. Wydaje mi się, że była to jedna z naszych mocniejszych map, więc skoro jej teraz zabraknie, z pewnością trochę nas to zaboli. Myślałem, że zostanie usunięty de_overpass, który nie cieszy się wielką popularnością, ale cóż – Valve potrafi zaskoczyć. Jeśli chodzi o de_ancient to uważam, że jest całkiem przyjemną mapą i zdecydowanie ma potencjał. Jest to z pewnością odświeżenie, jeżeli chodzi o pulę map i odejście od pewnej konwencji.
Uwielbiam o to pytać uczestników arrMY. Kto jest twoim ulubionym zawodnikiem lub inspiracją? Mowa oczywiście o snajperze.
Bezapelacyjnie Nicolai “dev1ce” Reedtz. Ma zupełnie inny styl niż inni zawodnicy i jest niesamowicie inteligentnym graczem, który nie tylko stawia na swoje umiejętności indywidualne, ale również na myślenie. Doskonale wie, kiedy zagrać agresywnie, a kiedy defensywnie. Uważam, że jego styl gry to, kolokwialnie mówiąc, poezja.
Co sądzisz o jego przejściu do NIP?
Bardzo szokująca wiadomość, bo bez niego Astralis już nie będzie tą samą formacją. Kończy się pewna epoka w CS-ie i to nie będzie ten sam skład, który wygrywał wszystko od tylu lat. Jestem ciekaw, jak NIP poradzi sobie po tych zmianach, bo doświadczenie Dev1ce’a z pewnością przemawia na korzyść tej drużyny.
Co najbardziej zapadło Ci w pamięć w trakcie trwania turnieju arrMY?
Wydaje mi się, że był to ostatnio zdobyty ace na Gargamels. Ważna runda, niesamowite strzały i dużo emocji. Po rundzie musiałem poprosić o pauzę, bo serce prawie wyskoczyło z mojej klatki piersiowej!